FotografieCluj.BlogSpot.RO

duminică, 14 octombrie 2012

Comedy Cluj, Ziua 2. Q&A cu Jeffrey și Matthew Fine, creatorii Cherry



Pentru a doua zi de Comedy Cluj, am ales să acopăr fotografic Cinema Victoria, unde am participat la sesiunea de Q&A pentru Jeffrey și Matthew Fine, regizorul și, resprctiv, producătorul filmului Cherry.

Am avut astfel ocazia atât de a fotografia locația și surprinde atmosfera generată de prezența publiciului spectator (luminile din timpul proiecției de film dau un aer aparte scenei), cât și de a realiza fotografii de reportaj, cu cineaștii prezenți pentru promovarea creației lor.

Spre seară, m-am deplasat la Casa Tranzit, locație de dimensiuni mai reduse, dar primitoare și plăcută tocmai prin aerul neconvențional, de spirit boem pe care îl degajă.




Eu merg la Comedy Cluj. Voi?

Atmosfera dintr-o sală de cinema în timpul difuzării unui film are ceva aparte, lumina, în cochetarea ei cu întunericul, creând o stare de anticipație, de mister, dar și de fascinație stimulativă pentru imaginație, mintea noastră încercând a anticipa ceea ce urmează a fi difuzat,  într-o manieră imposibil de reprodus la privirea unui film pe un ecran de mici dimensiuni, într-o cameră chiar minimal iluminată.

Aceasta este, de altfel, imposibil de surprins într-o singură expunere: la nivelul extrem de redus de lumină ambientală, este nevoie de câteva secunde bune pentru ca siluetele publicului să poată fi deslușite, caz în care, evident, pe ecran nu se va mai distinge nimic. Acesta fiind cel mai mare obiect iluminat din sală, va trebui, în cazul său, să procedăm în linii mari precum în cazul fotografierii surselor de lumină.

Totuși, pentru surprinderea imaginii de pe acesta, am constatat că este necesar un timp de 1/15-1/30 secunde, un timp mai scurt nepermițând ca imaginea să se imprime pe senzorul fotosensibil, iar unul mai lung ducând la apariția neclarității de mișcare, sau chiar la imagini dublate.

Pentru un plus de stabilitate în timpul expunerilor prelungite, am utilizat un trepied, devenind astfel posibilă surprinderea unei scene clasice, dar altfel dificilă din punct de vedere tehnic: publicul în sala de cinema: în cazul în care dorim o imagine care să înfățișeze publicul privind ecranul, fiind vizibile ambele subiecte, trebuie să recurgem la editarea a două imagini suprapuse, fie manuală fie prin funcția HDR (în cazul în care aparatul utilizat dispune de această funcție).

În ce privește partea de fotoreportaj, cum înălțimea sălilor de cinema este prea mare pentru a folosi blitzul prin ricoșeu, va trebui să avem grijă să nu "ardem" fețele protagoniștilor: o ușoară închidere a diafragmei va corecta în bună măsură problema. Utilizarea blitzului îndreptat direct înspre subiect riscă să producă umbre pronunțate în spatele acestuia, ca o prelungire a direcției de țintire. Trebuie astfel să avem grijă ca distanța până la cel mai apropiat perete să fie vizibil mai mare decât înălțimea subiectului - caz în care umbra sa nu va mai fi vizibilă.

Vă invit în cele ce urmează să vizualizați imaginile pe care le-am realizat, nu înainte de a mulțumi încă o dată d-lui regizor Jeffrey Fine pentru timpul acordat cu desoebită amabilitate.













Și nu uitați să reveniți, deoarece în zilele următoare voi surprinde noi imagini! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentarii, sugestii şi exprimări de opinii sunt binevenite, cât timp sunt relevante, nu conţin limbaj care să instige la ură sau discriminare etnică, rasială sau de altă natură, la fapte antisociale sau ilegale, precum şi mesajele de tip spam.

Întreg conţinutul este proprietatea intelectuală a FotografieCluj, cu excepţia comentariilor, care aparţin creatorilor lor, a conţinuturilor semnalate ca atare, precum şi a mărcilor înregistrate şi a denumirilor comerciale, care sunt proprietatea deţinătorilor lor.