FotografieCluj.BlogSpot.RO

miercuri, 17 octombrie 2012

Comedy Cluj, ziua 5. La Perne, în Casa TIFF



O sală de cinema clasică presupune ca spectatorii să fie așezați în rânduri succesive de scaune; am văzut deja, în postarea precedentă, că poate fi chiar mai plăcut a viziona filmele în locații mai puțin standardizate pentru această funcțiune - spre exemplu, într-o cafenea.

Un alt concept ne este oferit de sala La Perne a Casei TIFF (cea de-a doua sală de proiecție a acestei locații, alături de Sala Mare), unde este recreată ambianța privirii unui film în sufragerie, alături de un grup de invitați.

În încheierea periplului nostru la locațiile Comedy Cluj, să ne oprim, în rândurile ce urmează, și asupra sălii La Perne, cea de-a șasea sală de proiecție a festivalului.




Eu merg la Comedy Cluj. Voi?

Încă de la primul contact, senzația este că te afli într-un loc diferit de celelalte: în primul rând datorită dimensiunilor sălii, mai apropiate de cele ale unei sufragerii de apartament, decât ale unei săli de cinema propriu-zise (estimez că au fost cca. 15-16 persoane în sală, rămânând cel mult 1-2 locuri libere). La această senzație de "acasă" contribuie și "pernele", în fapt niște cuburi, ce pot fi utilizate atât ca tabureți, pe marginile sălii - exact ca și cum mai mulți prieteni s-ar aduna acasă la unul dintre ei și ar privi un film - sau, prin desfășurarea secțiunilor componente, ca fotolii fără picioare, similare scaunelor de mașină.

De altfel, majoritatea locurilor sălii sunt situate pe niște bănci amintind de un amfiteatru, pe care însă pernele convertibile în fotolii le vor face mult mai confortabile. Iar dacă senzația poate părea ciudată în primele secunde - până descoperi modul de desfășurare și instalare a pernelor - de îndată ce ai terminat acest lucru, senzația va fi una cât se poate de plăcută.

Un alt aspect plăcut e că, fiind un spațiu de mici dimensiuni, îi poți observa îndeaproape pe voluntarii Comedy Cluj, cei care se asigură, prin eforturile lor, ca experiența urmăririi filmelor să decurgă fără sincope. Și, mai ales după ce am văzut cum e sincronizată manual, în timp real, subtitrarea unui film, nu pot fi altfel decât apreciativ față de tânăra domnișoară, promptă și perspicace, care s-a asigurat că nu scăpăm o replică nesubtitrată (și pot să o spun din perspectiva cuiva care a scris mai bine de 700 pagini în limba engleză, fiind altfel critic la adresa inexactităților de traducere, prezente în general în subtitrările neoficiale).

Din punct de vedere, am aplicat în linii mari aceleași tehnici, precum la Cinema Victoria și Casa Tranzit, cu predispoziția pentru focalele scurte, determinată de dimensiunile spațiului. În plus, am avut ocazia de a realiza imagini în lumina proiectorului - cu aspectul ireal, eteric pe care îl conferă. Puteți vedea în cele ce urmează căteva din imaginile rezultate.
 








Un comentariu:

  1. https://vimeo.com/39578584

    si is faine pozele de pe blog! :)

    RăspundețiȘtergere

Orice comentarii, sugestii şi exprimări de opinii sunt binevenite, cât timp sunt relevante, nu conţin limbaj care să instige la ură sau discriminare etnică, rasială sau de altă natură, la fapte antisociale sau ilegale, precum şi mesajele de tip spam.

Întreg conţinutul este proprietatea intelectuală a FotografieCluj, cu excepţia comentariilor, care aparţin creatorilor lor, a conţinuturilor semnalate ca atare, precum şi a mărcilor înregistrate şi a denumirilor comerciale, care sunt proprietatea deţinătorilor lor.