FotografieCluj.BlogSpot.RO

luni, 26 august 2013

Bazar cu Lucruri Gratis #9 - Cafe l'Atelier, 24 august

Bazarul cu Lucruri Gratis a devenit deja o tradiție a grupului de voluntari implicați în inițiativa omonimă și a Cafenelei L'Atelier (bd. Memorandumului nr. 9, Cluj-Napoca)... și tot aproape o tradiție a devenit participarea mea ca fotograf, dar și deopotrivă donator și primitor al diverselor lucrușoare de la Bazar.

De data aceasta, a fost o ocazie cu atât mai bună, cu cât de câteva zile doar îmi achiziționasem un obiectiv macro dedicat. Am putut astfel să mă concentrez asupra acelor lucrușoare mici și simpatice care sunt o adevărată încântare a le vedea la fiecare ediție a Bazarului și care, până acum, s-ar fi dovedit mai dificil de fotografiat, chiar cu lentile macro montate pe filetul de filtre al obiectivului.



Mai exact, am utilizat următoarea configurație: aparat DSLR Nikon D90, obiectiv macro Nikon 60 mm f/2,8 AF-D și, pentru cadrele înfățișând obiecte de dimensiuni mici, la care aveam nevoie de un câmp de profunzime cât mai extins - și implicit nu am putut fotografia la diafragme deschise - am asigurat lumina suplimentară utilizând un blitz Nikon SB-700, al cărei străfulgerări era difuzată printr-un softbox portabil Micnova.

Utilizând blitzul de pe aparat la puterea minimă (-3EV) și cel extern în modul de declanșare prin simpatie SU-4, am putut modifica direcția sursei de lumină după dorințe, asigurând căderea acesteia pe obiectele fotografiate și altfel decât direct din față. Devine astfel posibilă fotografierea în condiții mult mai naturale ale obiectelor avute în vedere.

Dorind însă să testez capacitățile obiectivului și pentru alte aplicații decât fotografia macro - în fond, e vorba de un obiectiv luminos, cu diafragma maximă de f/2,8 - am realizat numeroase fotografii și complet fără blitz, la diafragma cea mai deschisă. 

Însă mai bine să vă prezint, în cele ce urmează, imaginile:


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentarii, sugestii şi exprimări de opinii sunt binevenite, cât timp sunt relevante, nu conţin limbaj care să instige la ură sau discriminare etnică, rasială sau de altă natură, la fapte antisociale sau ilegale, precum şi mesajele de tip spam.

Întreg conţinutul este proprietatea intelectuală a FotografieCluj, cu excepţia comentariilor, care aparţin creatorilor lor, a conţinuturilor semnalate ca atare, precum şi a mărcilor înregistrate şi a denumirilor comerciale, care sunt proprietatea deţinătorilor lor.